Skip to main content
Helsepersonell har en samtale med en pasient

Velkommen, og takk for at du besøker nettsidene til Amarin Norge, filial av Amarin Switzerland GmbH

Amarin har som mål å bidra til å endre pasientenes liv til det bedre. Dette skal selskapet oppnå ved å skape en ny retning for kardiovaskulær behandling i Norge.

Vi har engasjert oss for å jobbe for fremskritt innen risikoreduksjon for kardiovaskulære sykdommer (CVD). Dette gjør vi ved å gjennomføre forskning og finne nye alternativer som hensyntar den menneskelige kostnaden som finnes utover dagens behandlingsveier.

Kardiovaskulær sykdom er et alvorlig og økende helseproblem i Norge. Derfor har vi et ønske om å forbedre livet til mennesker som er i risikosonen for slag, hjerteinfarkt og andre alvorlige CVD-hendelser. Vi mener tiden nå er inne for en gjennomgripende endring av hvordan sykdommen behandles. Vår plan i Norge er å være en del av løsningen som må til for å takle dette økende helseproblemet.

Og vi vet at det er utallige pasienter, både nå og i fremtiden, som er avhengige av at vi klarer det. Hver dag sliter pasienter og pårørende med bekymringer om hvordan CVD påvirker og vil kunne påvirke livet deres og livet til deres nærmeste.

 

Hvis vi arbeider hardt og målrettet, mener vi det vil være mulig å eliminere unngåelige CVD-dødsfall i Norge innen 2025. Vår ambisjon er å bli en ledende aktør i Norge som fremmer innovasjon innenfor pasientomsorg og kardiometabolske sykdommer.

Integritet

Vi er ærlige. Vi behandler alle med respekt. Vi er ansvarlige for våre handlinger.

Enestående gjennomføring

Vi verdsetter dyktig og effektiv utførelse på alle nivåer i organisasjonen, og vårt fokus er å levere verdi til kundene. Vi setter pris på handlekraft.

Samarbeid

Vi jobber sammen og støtter hverandre i arbeidet med å skape verdier. Vi er selvstendige og ressurssterke og blir oppmuntret til å utveksle ideer og lære av hverandre.

Kvalitetsforpliktelse

Vi ønsker at våre handlinger og produkter skal skape en bedre pasientomsorg. Vi insisterer på kvalitet og kontinuerlig forbedring. Vi jobber hele tiden med å kartlegge styrker/svakheter og treffer raskt tiltak for å innarbeide kollektive/strategiske mål.

Ansatte jobber sammen om en oppgave

Jobb

Er du klar til å ta et stort trinn på karrierestigen? I Amarin er det de ansatte som er selskapets viktigste fortrinn. Sammen kan vi utrette store ting og skape et bedre liv for pasienter i Norge og på tvers av Europa.

Historien

Amarin ble grunnlagt i Storbritannia i 1989 og har sterke europeiske røtter og en fortid som et innovativt selskap i over 30 år.

Etter å ha begynt i det små ble vi etter hvert et ledende globalt selskap på området kardiovaskulær behandling. Vi har nå mer enn 1 000 ansatte og internasjonale kontorer i Bridgewater (New Jersey), Dublin (Irland) og Zug (Sveits).

Neste kapittel i historien vår skal handle om å bidra til å redusere den kardiovaskulære sykdomsbyrden i Norge.

Ansatte gir hverandre et solid håndtrykk

Mangfold og inkludering

Det er viktig for oss at arbeidsstyrken er representativ for alle samfunnslag. Les mer om Amarins forpliktende arbeid for å skape mangfoldige og inkluderende arbeidsplasser.

Presentasjon for ansatte

Transparens

Vi har forpliktet oss til å være mer transparente ved å være åpne om de økonomiske forholdene vi har til våre partnere i helse- og omsorgssektoren. Denne åpenheten gjør at folk flest kan ha tillit at slike forhold ikke påvirker kliniske beslutninger.

Helsepersonell har en samtale med en pasient

Nyheter

Besøk nyhetsrommet vårt for å følge med på aktivitetene våre, lese nye og gamle pressemeldinger, eller finne kontaktopplysninger for mediehenvendelser.

NO-NP-00019 20220111